poniedziałek, 15 sierpnia 2022

Portret psychologiczny kobiet stosujących przemoc

 Kobiety jakie stosują przemoc wobec najbliższych nie są to osoby jakie poradziły sobie z karmą jaka była im dana. Najczęściej same doświadczały przemocy ze strony najbliższych jak moja matka ze strony macochy jaka ją biła i od tamtej pory na mnie to błędne koło się zamyka bo ja nie założyłam własnej rodziny jednak podświadomie czuję,że gdybym i ja miała rodzinkę to bym stosowała taki sam wzorzec rodzinny jaki miały moja matka oraz macocha jaka jej to przekazała,

"Jak byś miała dziecko to bardzo byś kochała..."-tymi oto słowami koleżanki mi wmawiają,że ja kiedyś pokochałabym bądź miała własną rodzinkę ale prawda jest taka,że ja ten podświadomy wzorzec rodzinny mam zakodowany jak genom w mojej psychice. I niby czemu ja mam być kochającą matką skoro mnie matka biła i rozwaliła mi dzis przed 18-toma laty nos skoro mnie los nie szczędził niby czemu ja mam komuś dawać ciepło, miłość czy oparcie???!!!

Najczęściej kobiety jakie stosują przemoc same był jej ofiarą-to jest pierwsza grupa tych kobiet a druga to kobiety jakie nie radzą sobie z emocjami. Sięgają po przemoce czy po szantaże bo wydaje im się, że świat zawojują i cały świat padnie im do stóp. Jestem tego świadoma dlatego nigdy nie wchodzę z nikim w  bliskie relacje jak i nie wierze w miłość bo jestem nie dość,że obciążona emocjonalnie to na dodatek ten wzorzec przemocowy został mi przekazany.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz